Thursday, November 4, 2010

Sayangnya ABAH kat kita....

Posted by Cek Aniz at 10:50:00 PM 0 Strawberry Utk Dipetik Links to this post
Assalamualaikum...
Yuuhuuuuu....
Apa khabar semua??!!! Sihat??
Rindu tak kat Cek Anis?? Hahaha..

Ermm, mesti korang semua rasa bosankan. Yalah, sebab Cek asyik cerita pasal keluarga Cek je. Hahaha..
Itu terpulang kat koranglah. Cek banyak tulis pasal ahli keluarga Cek, sebabbbbb Cek sayangkan keluarga Cek!!
Korang tak sayang ke keluarga korang?? Mesti sayangkan? Macam tu juga dengan Cek.


Hari ni, Cek nak cerita sikit pasal ABAH!! Cek memang sayang sangat kat abah sebab abah tak garang macam Umi. Haha. Kantoi sudah! Umi garang pun sebab Cek nakal sangat! Hehehe.
Dalam hidup kita ni, kan. Semuanya abah yang sediakan.  Bukan abah Cek je, abah korang pun macam tu juga.
Cuba korang refresh balik otak korang tu.

Makan, minum, pakaian, rumah korang dan macam-macam lagi. Semuanya abah korang yang sediakan, kan?
Komputer yang kita dok hadap ni, siapa yang beli? Abah jugak, kan? Kalau yang menghadap komputer kat siber cafe tu, duit siapa yang korang guna buat bayar khidmat diorang? Duit abah juga, kan?
Tapi, abah tak pernah minta kita apa-apa pun, kan? Dia cuma minta kejayaan kita je. Itu pun susah betul kita nak bagi.

~*~*Selalunya, kalau hari jadi kita, mesti abah yang belikan kek. Tak cukup dengan tu, dia belikan hadiah lagi. Lepas itu, dia belanja makan kat luar lagi! Ishishish, sayangnya abah dekat kita, kan?

~*~*Selalunya, kalau hari ibu, mesti abah yang belikan kek juga. Belikan hadiah untuk umi kita. Semuanya guna duit abah.

~*~*Selalunya, kalau hari jadi dan hari bapa. Agak-agak korang, duit siapa yang beli kek dan hadiah? Mestilah duit  abah juga!!
Yelah, mungkin korang beli guna duit sendiri sebab korang dah bekerja, dapat biasiswa. Macam Cek ni? Sekolah lagi, tak dapat biasiswa, takde elaun dan Umi pun tak kerja.


Memanglah setiap bulan Cek dapat elaun tapi, nak tahu tak siapa yang bagi Cek elaun tu? Abah juga tau!!
Punyalah abah sayang kat Cek, kan? Hurmm,, Cek rasa mesti abah korang pun macam ni, kan? Tak pun, lebih caring daripada abah Cek. Hehehe


Ok lah, jari Cek yang halus mulus ni dah naik kematu menulis. Opss, silap! Menaip, bukannya menulis. Hihihi.. Jadi, Cek nak berhenti sampai kat sini je. Cek minta diri dulu. Lain kali, sudi-sudilah ziarah blog Cek ek. Kalau tak, nanti blog ni sunyi je. Hehehe.
Kalau rindu kat Cek, bukalah blog Cek!!
Salam sayang Cek Anis buat semua!! Sampaikan salam kat Umi dan Abah korang semua ek. Assalamualaikum......


Pesanan penaja:

"Kasih ibu membawa ke syurga..Kasih ayah membawa bahagia.."

Rindulah!!

Posted by Cek Aniz at 2:21:00 AM 0 Strawberry Utk Dipetik Links to this post
Tok..Tok..Tok...
Assalamualaikum...Ada orang tak? Hahaha..
Cek Anis nak masuk ni. Hehehe.

Hurmm, Cek tengok dekat Facebook dan para pemilik blog yang lain. Majoriti cakap yang mereka rindu kat buah hatilah. Rindu kat kekasih lah. Eh, sama lah kan? Hehehe. Kalau macam tu, Cek pun nak jugaklah! Hehehe.
Cek rindu sangat dekat seseorang ni. Memang dah lama sangat tak jumpa dengan beliau. Kalau tak silap, dah hampir 3 minggu tak jumpa dengan beliau. Selalunya, seminggu sekali mesti jumpa tapi, sekarang ni cuma berhubung dekat telefon je. Itupun tunggu beliau yang telefon. Maaf, bukan Cek tak nak telefon tapi, telefon takde kredit. Hehehe.


Nak tau tak siapakah 'beliau' ???
Nenek Cek lah! Hahaha. Betul, memang rindu sangat dekat beliau.
Sekarang ni nenek dekat rumah mak cik Cek. Beliau menjaga adik-adik sepupu Cek. Sebab mak cik telah mendapat seru ilahi untuk menunaikan ibadah Haji.


Yang tengah-tengah tu lah NENEK Cek!!!!!!!
Saayang nenek!!


Neneklah tempat untuk Cek mengadu domba. Eh, bukan!! Mengadu masalah, mengadu kasih dan meng'aduh' kesakitan. Nenek Cek ni memang terbaik dari ladang! Sporting je orangnya. Selalu buat lawak tapi, kalau nenek buat lawak. Orang takkan sedar sebab nenek cakap selamba je tapi, seminit kemudian, mesti orang yang dengar lawak nenek akan gelak. Sebabnya, seminit kemudian, baru mereka perasan lawak nenek! Hahaha.


Anis SAAAAYANG Nenek!!!!!!





Wednesday, November 3, 2010

Selamat Hari Jadi!!!

Posted by Cek Aniz at 3:04:00 AM 2 Strawberry Utk Dipetik Links to this post
Hahaha.. tahu tak hari ni hari apa? Jengjengjeng.
Hari ni hari kan..hari jadi...siapa entah! Cek pun tak tahu. Hehehe.
Hari jadi Cek dah sebulan berlalu. Sedar tak sedar, dah makin tua Cek ni, kan? Ishishish. Walaupun, dah makin tua tapi, Cek ni tetap belum matang. Hehehe. Entah bilalah Cek ni nak matang? Cek sendiri pun tak tahu.

Ha? Nak tahu umur Cek?! Hahaha. Malu aii. Cek dah tua dah tapi, takdelah tua macam umi dan abah Cek.
Umur Cek dah masuk 20-4+10-5+5-10 = ????????? Ha! Jawablah sendiri. Huhu.
Kira mudalah umur Cek ni. Makin lama kita hidup, makin hampir kita untuk menemui Allah SWT.

Ermm, sebenarnya, Cek nak kongsi pengalaman Cek sambut hari jadi tahun ni. Walaupun tak dapat hadiah langsung! Tapi, sambutan hari jadi tahun ni merupakan hari jadi yang paling seronok dan gempak!! Gempak tu! Hehe. Nak tahu tak? Mestilah nakkan? Tahun ni, kali pertama cek dapat kejutan sampai 3 kali. Huh! Tak pernah Cek dapat tau!

Kejutan pertama, Cek dapat masa sehari sebelum hari jadi Cek . Kebetulan, minggu depannya hari jadi kawan baik Cek, Naja. Jadi, dia pun terkena sekali. Kami memang tak sangka langsung yang kami akan dikenakan. Hadoyaii!! Hehe

Ni gambar masa kejutan yang pertama. Tempat kami di 'WAKENABEB' kan adalah di Taman Rekreasi Homestay Banghuris.

5.10.2010...





Kek Coklat..Hasil air tangan kawan baik tersayang, Cik Linda!!



Ni pula, hasil air tangan Cik Hawa


Ni..errr..urmm...tak tahu lah siapa yang buat. Maaf ek!



Ni pula hasil air tangan kawan baik tersayang, Cik Ina!!



6.10.2010(Hari Kejadian)...


Mula-mula, Cik Ina ada beritahu yang kononnya mereka nak kenakan Cek petang nanti. Cek pun percayalah. Tadi masa waktu rehat, mereka ada bisik-bisik kat belakang Cek. Bila Cek tanya "Wei, korang borak apa ni?" Mereka jawab takde apa-apa. Hurm, terpulanglah kat awak semua.

Waktu balik, Cek balik lewat sikit. Hahaha.  Tunggu seorang Mak Cik (Naja), katanya nak pergi tandas. Perut memulas. Jadi, Cek, Ina dengan Hannan pun tunggu jelah dalam kelas. Orang lain semuanya dah balik. Sementara tunggu  Mak Cik tu, Cek pun dok melalak-lalak nanyi dekat kelas. Macam-macam lagu yang keluar. Tapi, 2 orang mak cik ni, senyap je. Ah! Terpulanglah nak join ke tak nak! Cek pun keluar dari kelas, saja nak menjenguk kawasan luar. Tengah sedap-sedap nyanyi, tiba-tiba, ada pula orang potong lagu Cek. Ceh! Kacau betullah! Nak dengar tak lagunya?? Hehehe

Selamat Hari Jadi...
Selamat Hari Jadi...
Selamat Hari Jadi Cek Anis!!
Selamat Hari Jadi........

Hahaha. Terkejut beruk Cek masa tu! dengan mulut yang masih ternganga sebab tadi tengah nyanyi kan?
Hadoyaii!! 'WAKENABEB' lagi sekali!  Rasa macam nak nangis je. Tak sangka yang mereka akan buat kejutan buat Cek. Terharu betul cek rasakan. Rupa-rupanya, mereka memang sayang dekat Cek. Cek pun saaaaaaayang kamu semua!!!!


Kek ni..Cik Naja yang beli. Terima Kasih Naja!! Sayang awak!!



Hahaha. Habislah hang (kek) Cek akan bunuh hang! Haha


Walauapapun, Cek sedih sikit lah sebab masa hari jadi Cek, Umi dengan Abah takde kat rumah. Seminggu mereka pergi Perak tapi, nak buat macam mana, kan? terima jelah. Tapi, Umi dengan Abah ada belikan Cek kek. 


8.10.2010


Kek perisa Cappucino. Hurmm, Yummy!!


Hurmm, hari ni sampai sini jelah cerita Cek. Terima kasih sebab sudi membaca! Hehehe(^_~)




HARI LAHIR CEK ANIS..6.10.1994
Ha!! Isi kat dalam diari kamu semua! Biar ingat. Hehehe


Pesanan penaja:

"Umur itu adalah amanah. Akan ditanya kemana ianya digunakan. Syukurilah nikmat umur dengan kebaikan."


Sayangnya ABAH kat kita....

Links to this post
Assalamualaikum...
Yuuhuuuuu....
Apa khabar semua??!!! Sihat??
Rindu tak kat Cek Anis?? Hahaha..

Ermm, mesti korang semua rasa bosankan. Yalah, sebab Cek asyik cerita pasal keluarga Cek je. Hahaha..
Itu terpulang kat koranglah. Cek banyak tulis pasal ahli keluarga Cek, sebabbbbb Cek sayangkan keluarga Cek!!
Korang tak sayang ke keluarga korang?? Mesti sayangkan? Macam tu juga dengan Cek.


Hari ni, Cek nak cerita sikit pasal ABAH!! Cek memang sayang sangat kat abah sebab abah tak garang macam Umi. Haha. Kantoi sudah! Umi garang pun sebab Cek nakal sangat! Hehehe.
Dalam hidup kita ni, kan. Semuanya abah yang sediakan.  Bukan abah Cek je, abah korang pun macam tu juga.
Cuba korang refresh balik otak korang tu.

Makan, minum, pakaian, rumah korang dan macam-macam lagi. Semuanya abah korang yang sediakan, kan?
Komputer yang kita dok hadap ni, siapa yang beli? Abah jugak, kan? Kalau yang menghadap komputer kat siber cafe tu, duit siapa yang korang guna buat bayar khidmat diorang? Duit abah juga, kan?
Tapi, abah tak pernah minta kita apa-apa pun, kan? Dia cuma minta kejayaan kita je. Itu pun susah betul kita nak bagi.

~*~*Selalunya, kalau hari jadi kita, mesti abah yang belikan kek. Tak cukup dengan tu, dia belikan hadiah lagi. Lepas itu, dia belanja makan kat luar lagi! Ishishish, sayangnya abah dekat kita, kan?

~*~*Selalunya, kalau hari ibu, mesti abah yang belikan kek juga. Belikan hadiah untuk umi kita. Semuanya guna duit abah.

~*~*Selalunya, kalau hari jadi dan hari bapa. Agak-agak korang, duit siapa yang beli kek dan hadiah? Mestilah duit  abah juga!!
Yelah, mungkin korang beli guna duit sendiri sebab korang dah bekerja, dapat biasiswa. Macam Cek ni? Sekolah lagi, tak dapat biasiswa, takde elaun dan Umi pun tak kerja.


Memanglah setiap bulan Cek dapat elaun tapi, nak tahu tak siapa yang bagi Cek elaun tu? Abah juga tau!!
Punyalah abah sayang kat Cek, kan? Hurmm,, Cek rasa mesti abah korang pun macam ni, kan? Tak pun, lebih caring daripada abah Cek. Hehehe


Ok lah, jari Cek yang halus mulus ni dah naik kematu menulis. Opss, silap! Menaip, bukannya menulis. Hihihi.. Jadi, Cek nak berhenti sampai kat sini je. Cek minta diri dulu. Lain kali, sudi-sudilah ziarah blog Cek ek. Kalau tak, nanti blog ni sunyi je. Hehehe.
Kalau rindu kat Cek, bukalah blog Cek!!
Salam sayang Cek Anis buat semua!! Sampaikan salam kat Umi dan Abah korang semua ek. Assalamualaikum......


Pesanan penaja:

"Kasih ibu membawa ke syurga..Kasih ayah membawa bahagia.."

Rindulah!!

Links to this post
Tok..Tok..Tok...
Assalamualaikum...Ada orang tak? Hahaha..
Cek Anis nak masuk ni. Hehehe.

Hurmm, Cek tengok dekat Facebook dan para pemilik blog yang lain. Majoriti cakap yang mereka rindu kat buah hatilah. Rindu kat kekasih lah. Eh, sama lah kan? Hehehe. Kalau macam tu, Cek pun nak jugaklah! Hehehe.
Cek rindu sangat dekat seseorang ni. Memang dah lama sangat tak jumpa dengan beliau. Kalau tak silap, dah hampir 3 minggu tak jumpa dengan beliau. Selalunya, seminggu sekali mesti jumpa tapi, sekarang ni cuma berhubung dekat telefon je. Itupun tunggu beliau yang telefon. Maaf, bukan Cek tak nak telefon tapi, telefon takde kredit. Hehehe.


Nak tau tak siapakah 'beliau' ???
Nenek Cek lah! Hahaha. Betul, memang rindu sangat dekat beliau.
Sekarang ni nenek dekat rumah mak cik Cek. Beliau menjaga adik-adik sepupu Cek. Sebab mak cik telah mendapat seru ilahi untuk menunaikan ibadah Haji.


Yang tengah-tengah tu lah NENEK Cek!!!!!!!
Saayang nenek!!


Neneklah tempat untuk Cek mengadu domba. Eh, bukan!! Mengadu masalah, mengadu kasih dan meng'aduh' kesakitan. Nenek Cek ni memang terbaik dari ladang! Sporting je orangnya. Selalu buat lawak tapi, kalau nenek buat lawak. Orang takkan sedar sebab nenek cakap selamba je tapi, seminit kemudian, mesti orang yang dengar lawak nenek akan gelak. Sebabnya, seminit kemudian, baru mereka perasan lawak nenek! Hahaha.


Anis SAAAAYANG Nenek!!!!!!





Selamat Hari Jadi!!!

Links to this post
Hahaha.. tahu tak hari ni hari apa? Jengjengjeng.
Hari ni hari kan..hari jadi...siapa entah! Cek pun tak tahu. Hehehe.
Hari jadi Cek dah sebulan berlalu. Sedar tak sedar, dah makin tua Cek ni, kan? Ishishish. Walaupun, dah makin tua tapi, Cek ni tetap belum matang. Hehehe. Entah bilalah Cek ni nak matang? Cek sendiri pun tak tahu.

Ha? Nak tahu umur Cek?! Hahaha. Malu aii. Cek dah tua dah tapi, takdelah tua macam umi dan abah Cek.
Umur Cek dah masuk 20-4+10-5+5-10 = ????????? Ha! Jawablah sendiri. Huhu.
Kira mudalah umur Cek ni. Makin lama kita hidup, makin hampir kita untuk menemui Allah SWT.

Ermm, sebenarnya, Cek nak kongsi pengalaman Cek sambut hari jadi tahun ni. Walaupun tak dapat hadiah langsung! Tapi, sambutan hari jadi tahun ni merupakan hari jadi yang paling seronok dan gempak!! Gempak tu! Hehe. Nak tahu tak? Mestilah nakkan? Tahun ni, kali pertama cek dapat kejutan sampai 3 kali. Huh! Tak pernah Cek dapat tau!

Kejutan pertama, Cek dapat masa sehari sebelum hari jadi Cek . Kebetulan, minggu depannya hari jadi kawan baik Cek, Naja. Jadi, dia pun terkena sekali. Kami memang tak sangka langsung yang kami akan dikenakan. Hadoyaii!! Hehe

Ni gambar masa kejutan yang pertama. Tempat kami di 'WAKENABEB' kan adalah di Taman Rekreasi Homestay Banghuris.

5.10.2010...





Kek Coklat..Hasil air tangan kawan baik tersayang, Cik Linda!!



Ni pula, hasil air tangan Cik Hawa


Ni..errr..urmm...tak tahu lah siapa yang buat. Maaf ek!



Ni pula hasil air tangan kawan baik tersayang, Cik Ina!!



6.10.2010(Hari Kejadian)...


Mula-mula, Cik Ina ada beritahu yang kononnya mereka nak kenakan Cek petang nanti. Cek pun percayalah. Tadi masa waktu rehat, mereka ada bisik-bisik kat belakang Cek. Bila Cek tanya "Wei, korang borak apa ni?" Mereka jawab takde apa-apa. Hurm, terpulanglah kat awak semua.

Waktu balik, Cek balik lewat sikit. Hahaha.  Tunggu seorang Mak Cik (Naja), katanya nak pergi tandas. Perut memulas. Jadi, Cek, Ina dengan Hannan pun tunggu jelah dalam kelas. Orang lain semuanya dah balik. Sementara tunggu  Mak Cik tu, Cek pun dok melalak-lalak nanyi dekat kelas. Macam-macam lagu yang keluar. Tapi, 2 orang mak cik ni, senyap je. Ah! Terpulanglah nak join ke tak nak! Cek pun keluar dari kelas, saja nak menjenguk kawasan luar. Tengah sedap-sedap nyanyi, tiba-tiba, ada pula orang potong lagu Cek. Ceh! Kacau betullah! Nak dengar tak lagunya?? Hehehe

Selamat Hari Jadi...
Selamat Hari Jadi...
Selamat Hari Jadi Cek Anis!!
Selamat Hari Jadi........

Hahaha. Terkejut beruk Cek masa tu! dengan mulut yang masih ternganga sebab tadi tengah nyanyi kan?
Hadoyaii!! 'WAKENABEB' lagi sekali!  Rasa macam nak nangis je. Tak sangka yang mereka akan buat kejutan buat Cek. Terharu betul cek rasakan. Rupa-rupanya, mereka memang sayang dekat Cek. Cek pun saaaaaaayang kamu semua!!!!


Kek ni..Cik Naja yang beli. Terima Kasih Naja!! Sayang awak!!



Hahaha. Habislah hang (kek) Cek akan bunuh hang! Haha


Walauapapun, Cek sedih sikit lah sebab masa hari jadi Cek, Umi dengan Abah takde kat rumah. Seminggu mereka pergi Perak tapi, nak buat macam mana, kan? terima jelah. Tapi, Umi dengan Abah ada belikan Cek kek. 


8.10.2010


Kek perisa Cappucino. Hurmm, Yummy!!


Hurmm, hari ni sampai sini jelah cerita Cek. Terima kasih sebab sudi membaca! Hehehe(^_~)




HARI LAHIR CEK ANIS..6.10.1994
Ha!! Isi kat dalam diari kamu semua! Biar ingat. Hehehe


Pesanan penaja:

"Umur itu adalah amanah. Akan ditanya kemana ianya digunakan. Syukurilah nikmat umur dengan kebaikan."


 

Teh O Ais Limau Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review