Tuesday, April 19, 2011

Kau Takdirku...{part 3}

Posted by Cek Aniz at 4:01:00 AM
*Tak Tahu nak letak gambar apa. Latak jelah gambar ni. Hehehe


Lapan bulan telah berlalu. Alhamdulillah, aku sudah pun menamatkan pelajaran dan baru mula bekerja di sebuah syarikat yang agak tersohor di serata Asia mungkin juga dunia. Kalau tidak silap, syarikat ini dimiliki oleh seorang usahawan beragama Islam iaitu Tan Sri  Razak Bukhari. Untuk pengetahuan, aku bekerja di sini sebagai Esekutif Pemasaran. Syarikat Tan Sri  Razak Bukhari lebih dikenali sebagai syarikat permotoran RZ.


Buat masa ini, kerja di syarikat ini sangat menyeronokkan. Tambahan pula, dengan rakan-rakan sekerja yang baik dan sentiasa menggembirakan dengan lawak-lawak mereka yang entah apa-apa. Senang cakap, memang seronoklah bekerja di sini. Hari-hari macam tak sabar je nak ke pejabat untuk membuat kerja dan bertemu rakan-rakan.


Hah??!! Nak tahu tentang aku dan Abang Hariz?? Errrr.. Entahlah, aku sendiri tidak mengetahui status sebenar hubungan kami. Nak kata pasangan kekasih, tak juga. Nak kata kawan, hubungan kami lebih daripada itu. Tunggu jelah ya? Yang aklu boleh beritahu, aku sangat bahagia dengan Abang Hariz sekarang ni. Heheheh


Toingg!! Eh, ada orang beri mesej di 'chatbox' aku. "Putera Zadora?" Namanya meniti di bibirku.


"Siapa pulak lah Putera Zadora ni? Bila pulak aku terima dia sebagai kawan Facebook aku ni?" Gumamku. Tidak sedar pula yang aku telah menerima seseorang yang tidak aku kenali sebagai rakan Facebook ku.


PZ: Assalamualaikum.. : )

Nak balas ke tak ni, ya? Nanti kalau balas, macam-macam soalan pula yang ditanya persis seorang wartawan Harian Metro. Kalau tak balas pula nanti dikata sombong. Ermm, balas jelah. Bukan kena lari 500 meter pun kalau aku membalas.

KR (Karmila Rifqah..Akulah tu!) : Err.. Waalaikumussalam..

PZ: Nak berkenalan boleh?

Huuiisshh!!! Ni lah ayat yang paling aku menyampah.

KR: Kalau nak kenal dengan saya, kena belanja saya makan seminggu
 berturut-turut kat Secret Recipe! Termasuk breakfast,lunch and dinner.

Hahahaha! Bankrup kau aku kerjakan nanti. Ingat aku ni perempuan yang murahan ke?! Oppss..

PZ: Setakat Secret Recipe, seumur hidup awak pun saya sanggup.

KR: Mak aiihh! Tebal sangat ke wallet awak tu sampai sanggup belanja saya seumur hidup??

Lelaki! Manis berkata-kata tapi buatnya..Harrammm jadah.

PZ: Memanglah tebal. Sebab penuh dengan surat pajak gadai. Hehehe

E'eh, loyar buruk pula mamat ni. 

KR: Hahahaha..Lawaknyaa. Sampai saya rasa macam nak muntah je. 

Jawabku  jelek. Menyampah aku dengan loyar buruk dia tu.

PZ: Eh, tak baik awak cakap macam tu kat saya. 
Kesian saya, wak. Saya ikhlas nak berkawan
dengan awak. 

Eecececece.. Nak psiko aku lah tu. Maaflah cik abang oi, aku tak boleh nampaklah keikhlasan kau tu.
Cikgu Matematik Tambahan aku pernah berpesan "Jangan percaya sangat dengan lelaki yang kita kenali melalui internet." Biasalah, internet ni kadangkala penuh dengan kebohongan.

KR: Sorry.. Saya tak nampaklah keihklasan awak tu. (^_~)

PZ: Tak nampak?? Ambillah kapak, belahlah dada ayam! 

KR: Kenapa belah dada ayam pula?

Selalunya orang cakap, "Ambillah kapak, belahlah dada kanda, wahai adinda".

PZ: Habis tu? Takkanlah nak belah dada saya pula? Saya nak hidup lagi. 
Kalau belah dada saya, tak dapat saya nak beristerikan awak. Hehehe.

Ternganga aku membaca mesejnya. Beristerikan aku?? Eh, sewel ke apa mamat ni? 

KR: suka suki hati awak je nak cakap macam tu, kan? 
Tak nak saya bersuamikan awak!

PZ: Eh, awak tak boleh cakap macam tu. Kalau dah takdir yang saya ni jodoh awak, 
takkan awak nak menafikannya pulak,kan?

Errrkkk...Ya tak ya juga. 

KR: Kalau dah jodoh tu, saya tak boleh nak kata apalah. Saya terima jelah.

PZ: Hahahahahahahahhahahahaahahahahahaha!!! Saya menang!!
So, bolehlah saya berkenalan dengan awak, ya?

Huih! Sukanya dia macam tak ingat alam semesta je.

KR: Urm.. 

Jawabku pendek. Masih bengang dengan kemenangan yang dimilikinya.

PZ: Awak tinggal kat mana sekarang?

KR: Kat atas bumi Allah yang subur menghijau.

PZ: Jawablah betul-betul. Main-main pulak awak ni!

KR: Betullah. Takkan saya duduk kat Pluto pulak.

PZ: ????????????????

Hahahahaha.. Sakit hatilah tu dengan jawapan aku.

KR: Okeylah. Sekarang ni saya tinggal kat Bangsar.

PZ: 0o0o0.. Memang asal dari Bangsar ke?

KR: Taklah. Yang saya tahu, saya berasal dari rahim ibu saya.

PZ: tengok tu! Suka sangat loyar buruk.

Kr: Yelah,yelah. Saya asal dari Kampung Bukit Bangkong.

PZ: Kat mana tu? Ha!! Jangan nak loyar buruk lagi.

Hahahahaha. Baru nak loyar buruk, dah dapat amaran.

KR: dekat Sepang. Tak jauh dari F1 Circuit dan KLIA.

PZ: Oh! Awak selalu pergi KLIA??

 Ha??!! Apa punya soalanlah dia ni

KR: Errr..selalulah jugak. Kadang-kadang hantar saudara mara yang belajar kat oversea. 

PZ: Kalau macam tu, mesti selalu jumpa pilot ,kan?

KR: Mestilah! 

PZ: Pilot ni kacak dan bergaya,kan? Hehehehe

KR: Memanglah.. Tapi, perangai..Harrammm.. Semua tak boleh pakai.
Dahlah playboy!! Huh!! Menyampah mak, nyah! Hahaha

PZ: Eh, tak semua pilot macam tu. Ada juga yang baik.

KR: Mungkin..seorang daripada 100 orang.

PZ: at least, ada jugak. Kenapa awak menyampah sangat dengan pilot?

KR: Banyak novel yang saya baca tentang pilot. Kebanyakannya cerita buruk tentang pilot. 
Drama-drama pun macam tu jugak.

PZ: awak ni! Percaya sangat dengan cerita rekaan macam tu. Percayalah cakap saya,
tak semua pilot macam tu. Ada jugak yang baik dalam segenap aspek.

KR: Okey, saya akan tunggu pilot yang macam tu. Kalau memang ada pilot 
yang masih lagi baik, berakhlak dan berpegang teguh dengan agama. Saya akan...urmmm...
Saya belanja awak makan dan tengok wayang!
Awak boleh pilih nak makan apa dan nak tengok filem apa.

PZ: Best nya hadiah! Hahaha. Tengok wayang??!! Tak naklah!! Setakat tiket wayang, 
panggung wayang pun saya mampu nak beli. Makan??!! Saya masih mampu lagi nak beli makanan.
Nak hadiah lain!!

Uiikk!! Takbur sungguh mamat ni.

KR: Habis tu?? Awak nak apa? Jangan cakap yang awak nak Airbus sebiji!

PZ: Hahahaha.. Kalau ye??

KR: Eley..macam awak boleh bawa!

PZ: Macam nilah. Kalau awak dapat jumpa dengan pilot macam tu, awak kena date dengan saya! 
Semuanya saya belanja. Terutamanya bab makan. Awak suka kalau orang belanja makan, kan?hihihi

Errr...mana mamat ni tahu? Buat malu je.

KR: Hehehehe...



Kau cinta pertamaku...
Kau cinta terakhirku..
Tiada apa yang bisa menafikan..
Kasih kita..

Telefon bimbitku berdering. Aku melihat nama yang tertera di skrin telefonku. Yeay! Dia telefonlah!
Siapa? Dia my dear lah! Hehehehe. Dah lama tak dengar suara dia sebab dia terpaksa keluar outstation di Dubai selama seminggu..

"Assalamualaikum..." Ucapnya girang.

"Waalaikumussalam.." Kalau dia girang, aku lagilah girang-girang. Ada ke perkataan tu?? Hehehe

Aku terus meninggalkan si Putera Zadora. Daripada layan dia, lebih baik aku layan buah hati aku. Hahahaha.. 



Nantikan sambungannya...

2 Strawberry Utk Dipetik:

Cik Shaz ^_~ said...

nantikan sambungan bab 4 .tak sabar2 nak tau kesudahannya .hehe .cepat2 lah sambung eh yunk .

Cek Aniz said...

insyaAllah dear!!
in pr0gress..xtau nk smbung cmne..hehehe

Kau Takdirku...{part 3}

*Tak Tahu nak letak gambar apa. Latak jelah gambar ni. Hehehe


Lapan bulan telah berlalu. Alhamdulillah, aku sudah pun menamatkan pelajaran dan baru mula bekerja di sebuah syarikat yang agak tersohor di serata Asia mungkin juga dunia. Kalau tidak silap, syarikat ini dimiliki oleh seorang usahawan beragama Islam iaitu Tan Sri  Razak Bukhari. Untuk pengetahuan, aku bekerja di sini sebagai Esekutif Pemasaran. Syarikat Tan Sri  Razak Bukhari lebih dikenali sebagai syarikat permotoran RZ.


Buat masa ini, kerja di syarikat ini sangat menyeronokkan. Tambahan pula, dengan rakan-rakan sekerja yang baik dan sentiasa menggembirakan dengan lawak-lawak mereka yang entah apa-apa. Senang cakap, memang seronoklah bekerja di sini. Hari-hari macam tak sabar je nak ke pejabat untuk membuat kerja dan bertemu rakan-rakan.


Hah??!! Nak tahu tentang aku dan Abang Hariz?? Errrr.. Entahlah, aku sendiri tidak mengetahui status sebenar hubungan kami. Nak kata pasangan kekasih, tak juga. Nak kata kawan, hubungan kami lebih daripada itu. Tunggu jelah ya? Yang aklu boleh beritahu, aku sangat bahagia dengan Abang Hariz sekarang ni. Heheheh


Toingg!! Eh, ada orang beri mesej di 'chatbox' aku. "Putera Zadora?" Namanya meniti di bibirku.


"Siapa pulak lah Putera Zadora ni? Bila pulak aku terima dia sebagai kawan Facebook aku ni?" Gumamku. Tidak sedar pula yang aku telah menerima seseorang yang tidak aku kenali sebagai rakan Facebook ku.


PZ: Assalamualaikum.. : )

Nak balas ke tak ni, ya? Nanti kalau balas, macam-macam soalan pula yang ditanya persis seorang wartawan Harian Metro. Kalau tak balas pula nanti dikata sombong. Ermm, balas jelah. Bukan kena lari 500 meter pun kalau aku membalas.

KR (Karmila Rifqah..Akulah tu!) : Err.. Waalaikumussalam..

PZ: Nak berkenalan boleh?

Huuiisshh!!! Ni lah ayat yang paling aku menyampah.

KR: Kalau nak kenal dengan saya, kena belanja saya makan seminggu
 berturut-turut kat Secret Recipe! Termasuk breakfast,lunch and dinner.

Hahahaha! Bankrup kau aku kerjakan nanti. Ingat aku ni perempuan yang murahan ke?! Oppss..

PZ: Setakat Secret Recipe, seumur hidup awak pun saya sanggup.

KR: Mak aiihh! Tebal sangat ke wallet awak tu sampai sanggup belanja saya seumur hidup??

Lelaki! Manis berkata-kata tapi buatnya..Harrammm jadah.

PZ: Memanglah tebal. Sebab penuh dengan surat pajak gadai. Hehehe

E'eh, loyar buruk pula mamat ni. 

KR: Hahahaha..Lawaknyaa. Sampai saya rasa macam nak muntah je. 

Jawabku  jelek. Menyampah aku dengan loyar buruk dia tu.

PZ: Eh, tak baik awak cakap macam tu kat saya. 
Kesian saya, wak. Saya ikhlas nak berkawan
dengan awak. 

Eecececece.. Nak psiko aku lah tu. Maaflah cik abang oi, aku tak boleh nampaklah keikhlasan kau tu.
Cikgu Matematik Tambahan aku pernah berpesan "Jangan percaya sangat dengan lelaki yang kita kenali melalui internet." Biasalah, internet ni kadangkala penuh dengan kebohongan.

KR: Sorry.. Saya tak nampaklah keihklasan awak tu. (^_~)

PZ: Tak nampak?? Ambillah kapak, belahlah dada ayam! 

KR: Kenapa belah dada ayam pula?

Selalunya orang cakap, "Ambillah kapak, belahlah dada kanda, wahai adinda".

PZ: Habis tu? Takkanlah nak belah dada saya pula? Saya nak hidup lagi. 
Kalau belah dada saya, tak dapat saya nak beristerikan awak. Hehehe.

Ternganga aku membaca mesejnya. Beristerikan aku?? Eh, sewel ke apa mamat ni? 

KR: suka suki hati awak je nak cakap macam tu, kan? 
Tak nak saya bersuamikan awak!

PZ: Eh, awak tak boleh cakap macam tu. Kalau dah takdir yang saya ni jodoh awak, 
takkan awak nak menafikannya pulak,kan?

Errrkkk...Ya tak ya juga. 

KR: Kalau dah jodoh tu, saya tak boleh nak kata apalah. Saya terima jelah.

PZ: Hahahahahahahahhahahahaahahahahahaha!!! Saya menang!!
So, bolehlah saya berkenalan dengan awak, ya?

Huih! Sukanya dia macam tak ingat alam semesta je.

KR: Urm.. 

Jawabku pendek. Masih bengang dengan kemenangan yang dimilikinya.

PZ: Awak tinggal kat mana sekarang?

KR: Kat atas bumi Allah yang subur menghijau.

PZ: Jawablah betul-betul. Main-main pulak awak ni!

KR: Betullah. Takkan saya duduk kat Pluto pulak.

PZ: ????????????????

Hahahahaha.. Sakit hatilah tu dengan jawapan aku.

KR: Okeylah. Sekarang ni saya tinggal kat Bangsar.

PZ: 0o0o0.. Memang asal dari Bangsar ke?

KR: Taklah. Yang saya tahu, saya berasal dari rahim ibu saya.

PZ: tengok tu! Suka sangat loyar buruk.

Kr: Yelah,yelah. Saya asal dari Kampung Bukit Bangkong.

PZ: Kat mana tu? Ha!! Jangan nak loyar buruk lagi.

Hahahahaha. Baru nak loyar buruk, dah dapat amaran.

KR: dekat Sepang. Tak jauh dari F1 Circuit dan KLIA.

PZ: Oh! Awak selalu pergi KLIA??

 Ha??!! Apa punya soalanlah dia ni

KR: Errr..selalulah jugak. Kadang-kadang hantar saudara mara yang belajar kat oversea. 

PZ: Kalau macam tu, mesti selalu jumpa pilot ,kan?

KR: Mestilah! 

PZ: Pilot ni kacak dan bergaya,kan? Hehehehe

KR: Memanglah.. Tapi, perangai..Harrammm.. Semua tak boleh pakai.
Dahlah playboy!! Huh!! Menyampah mak, nyah! Hahaha

PZ: Eh, tak semua pilot macam tu. Ada juga yang baik.

KR: Mungkin..seorang daripada 100 orang.

PZ: at least, ada jugak. Kenapa awak menyampah sangat dengan pilot?

KR: Banyak novel yang saya baca tentang pilot. Kebanyakannya cerita buruk tentang pilot. 
Drama-drama pun macam tu jugak.

PZ: awak ni! Percaya sangat dengan cerita rekaan macam tu. Percayalah cakap saya,
tak semua pilot macam tu. Ada jugak yang baik dalam segenap aspek.

KR: Okey, saya akan tunggu pilot yang macam tu. Kalau memang ada pilot 
yang masih lagi baik, berakhlak dan berpegang teguh dengan agama. Saya akan...urmmm...
Saya belanja awak makan dan tengok wayang!
Awak boleh pilih nak makan apa dan nak tengok filem apa.

PZ: Best nya hadiah! Hahaha. Tengok wayang??!! Tak naklah!! Setakat tiket wayang, 
panggung wayang pun saya mampu nak beli. Makan??!! Saya masih mampu lagi nak beli makanan.
Nak hadiah lain!!

Uiikk!! Takbur sungguh mamat ni.

KR: Habis tu?? Awak nak apa? Jangan cakap yang awak nak Airbus sebiji!

PZ: Hahahaha.. Kalau ye??

KR: Eley..macam awak boleh bawa!

PZ: Macam nilah. Kalau awak dapat jumpa dengan pilot macam tu, awak kena date dengan saya! 
Semuanya saya belanja. Terutamanya bab makan. Awak suka kalau orang belanja makan, kan?hihihi

Errr...mana mamat ni tahu? Buat malu je.

KR: Hehehehe...



Kau cinta pertamaku...
Kau cinta terakhirku..
Tiada apa yang bisa menafikan..
Kasih kita..

Telefon bimbitku berdering. Aku melihat nama yang tertera di skrin telefonku. Yeay! Dia telefonlah!
Siapa? Dia my dear lah! Hehehehe. Dah lama tak dengar suara dia sebab dia terpaksa keluar outstation di Dubai selama seminggu..

"Assalamualaikum..." Ucapnya girang.

"Waalaikumussalam.." Kalau dia girang, aku lagilah girang-girang. Ada ke perkataan tu?? Hehehe

Aku terus meninggalkan si Putera Zadora. Daripada layan dia, lebih baik aku layan buah hati aku. Hahahaha.. 



Nantikan sambungannya...
 

Teh O Ais Limau Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review